Tumblr - Microblogging platform and social networking website


Assalamualaikum.Siapa yang main Tumblr secara tegar sampai 3 4 pagi mesti kenal ini orang..Heheh.Okay,main sampai 3 4 pagi itu bohong,gimik nak bagi gempak je.Lelaki handsome dan hot ini ialah David Karp.David Karp ini founder Tumblr.Heh,korang jangan main Tumblr,nanti Tumblr sesak lepas tu lambat.Heheh.Okay,Tumblr ini adalah blog di mana cara berblognya adalah sangat unik.Merangkumi gambar,video,text,quote,chat dan lagu.Dan bila korang join Tumblr,sebenarnya kita semua berblog secara berpusat.Maknanya blog korang berada dalam satu tempat,iaitu dashboard.
Tumblr is a microblogging platform and social networking website, owned and operated by Tumblr, Inc. The service allows users to post multimedia and other content to a short-form blog, named a "tumblelog." Users can follow other users' blogs, as well as make their blogs private.Much of the website's features are accessed from the "dashboard" interface, where the option to post content and posts of followed blogs appear.


Nak main tumblr ada syarat:
1.Jangan linkkan tumblr korang dekat Facebook sebab penghuni dunia tumblr selalu memperlekehkan orang yang main Facebook.Kihkih.Kejam.
2. Kalau korang suka Twilight,Justin Bieber,sila jangan heboh,diam-diam saja sebab penghuni Tumblr tidak suka Twilight,Justin Bieber.Harry Potter,Narnia?Its okay bebeh.
3.Jangan jadi haters.Sila la jangan mencaci maki orang,kalao nak maki pon sila pastikan jadi anon.Kalau korang tersilap langkah,korang akan dapat malu.Kejam tak.
4.Ada button reblog,silakan guna.Jangan repost which means korang upload balik tanpa kebenaran.What is reblog akak?Reblog ialah kita akan blogkan balik post orang lain.But,its not called as copycat okay.Kalau dekat blogspot,korang reblog/repost entri orang lain bulat-bulat korang akan kena bahan.Tapi di Tumblr,kami awesome.Kalau jumlah post korang cecah juta-juta notes (orang reblog/reply),korang adalah awesome.
5.Jikalau ada post yang berkaitan our daddy-David Karp,korang harus reblog.Ini syarat senang okay.Kihkih.


Kami awesome.Itu saja pendapat aku.Kihkih.Dalam Faceook,korang boleh ke upload animated gif?Nak upload cover timeline pon gambar jadi pecah.Tapi di Tumblr,korang akan jumpa lambakan gambar yang berkualiti dan animated gif yang awesome disebabkan penghuni Tumblr banyak yang pandai buat animated gif dan edit gambar.Dan sebenarnya kebanyakan post-post best yang korang share (lawak,English,meme,etc) dekat Facebook,kami dah lamaaaa reblog/baca di Tumblr.Bagi kita,Tumblr juga adalah search engine untuk kita cari gambar.Google Image adalah pilihan kedua untuk kita cari gambar.Hihik.

0 comments:

 
Tempelate Designed by Nanie| Copyright-2012 Protected | Infinite